Pracodawcy skrócą dzień pracy!

Już dzisiaj, po raz czwarty, Fundacja Humanites - Sztuka Wychowania organizuje, w ramach Międzynarodowego Dnia Rodziny, akcję "Dwie godziny dla Rodziny". W tym roku wydarzenie odbywa się pod hasłem "Wspomnienia łączą pokolenia". Część pracodawców skróci czas pracy o symboliczne dwie godziny, by zachęcić swoich pracowników do refleksji nad sposobem budowania relacji i spędzania czasu z bliskimi. Partnerami głównymi akcji są: PKN ORLEN, JVC Polska oraz Konfederacja Lewiatan. Honorowy patronat nad wydarzeniem objęła małżonka prezydenta RP Anna Komorowska.

Akcja Fundacji Humanites - Sztuka Wychowania "Dwie godziny dla Rodziny" jest częścią obchodów w Polsce "Międzynarodowego Dnia Rodziny", ustanowionego przez ONZ. Promuje spędzanie wartościowego czasu z bliskimi oraz pogłębianie więzi międzypokoleniowych. Celem nadrzędnym akcji jest wspieranie budowy tożsamości młodego pokolenia i relacji rodzinnych poprzez ciekawość siebie i dobrą rozmowę. 15 maja większość zaangażowanych w akcję firm i instytucji skróci dzień pracy o symboliczne 2 godziny, służące wyrwaniu pracowników z codziennej rutyny, aby mogli je spędzić ze swoimi najbliższymi, szczerze rozmawiając, bawiąc się - po prostu będąc razem.

Reklama

- W tegorocznej edycji zapraszamy do rozmów o wspomnieniach. Zachęcamy do poznania korzeni własnej rodziny i przez to swojej tożsamości. Relacje i więzi buduje się przecież poprzez bycie ze sobą. 15 maja poświęćmy więc chwilę refleksji nad jakością czasu spędzanego razem i jakością rozmów, które prowadzimy w naszych rodzinach. Jak wiele tej rozmowy poświęcamy, aby prawdziwie zaciekawić się sobą nawzajem, a jak dużo na omówienie codziennych obowiązków i logistyki związanej z domem i dziećmi...  - zwraca uwagę Zofia Dzik, prezes Fundacji Humanites.

W tym roku udział w akcji biorą już takie firmy jak: Grupa Allianz, Grupa Aviva, Electrolux, ENEL-MED, Erbud, EY, GFK, Gothaer, Great Place to Work, ING Życie, JVC, K2, MetLife, Microsoft, Pentacomp, PKN ORLEN, PKO PTE, PwC, Questa, Sygma Bank, Grupa Tauron, Tchibo, Wedel, Wirtualna Polska. W kampanii "Dwie godziny dla Rodziny" uczestniczy również wiele szkół, instytucji społecznych i publicznych. Od ubiegłego roku Fundacja Humanites otrzymuje również zgłoszenia od samorządów lokalnych takich jak np. Kąty Rybackie.

Partnerami głównymi akcji są: PKN ORLEN, JVC Polska oraz Konfederacja Lewiatan. Akcję patronatem objęły również: Enerad, Fundacja Liderek Biznesu, Fundation for Strategic Competence Development, Great Place to Work, Reputation Managers. 

- Tymi dwoma godzinami potwierdzamy nasze przekonanie o fundamentalnym znaczeniu rodziny dla pracowników, a przez to także dla ich przedsiębiorstw i państwa. Chcemy ponadto zwrócić uwagę na rolę rodziny w codziennym kształtowaniu wartościowego młodego pokolenia - to ono określi oblicze naszych rodzin, przedsiębiorstw i naszego kraju za kilkadziesiąt lat - mówi Michał Kirpluk, wiceprezes Pentacomp.

Wieloletnie badania Instytutu Gallupa pokazują, że osoby zadowolone z życia zawodowego i prywatnego są o 30 proc. bardziej zaangażowanymi pracownikami. Są także zdecydowanie mniej narażone na wypalenie zawodowe i mają o ponad 40 proc. mniejszą absencję. To udowadnia, że wspieranie pracowników w budowaniu udanego życia powinno być w interesie pracodawców - nie tylko w kontekście społecznym, ale również ekonomicznym.

- Cieszymy się, że zaproponowana przez nas forma obchodów Dnia Rodziny spotyka się z tak dużym zainteresowaniem firm, organizacji pozarządowych i instytucji oświatowych. Dowodzi to, że pracodawcy coraz częściej dostrzegają potrzebę zapewnienia swoim pracownikom równowagi między życiem zawodowym i prywatnym - dodaje Zofia Dzik, prezes fundacji.

Rafał Sekuła, dyrektor wykonawczy ds. kadr PKN ORLEN: - Mamy świadomość, że sukces Koncernu ma genezę wielowymiarową i bez Ludzi, którzy stanowią jedną z Naszych Wartości, nie byłby on możliwy. Wspólne Wartości wspierane przez stabilną, przyjazną atmosferę są kluczem do zaangażowania Pracowników z jednoczesnym zwiększeniem efektywności pracy i zachowaniem równowagi pomiędzy pracą zawodową a życiem prywatnym. Nasza obecność w projekcie "Dwie godziny dla rodziny" jest tylko potwierdzeniem odpowiedzialności Koncernu za swoich pracowników i ich rodziny. Czas spędzony z rodziną uwalnia od zawodowych stresów, pozwala na odprężenie oraz dystans niezbędny do realizacji kolejnych wyzwań.

Profesor Andrzej Jacek Blikle: - Rodzina to wielka wartość, to też miejsce w świecie, które daje nam oparcie. Warto, abyśmy wiedzieli o sobie jak najwięcej. Bądźmy w ten dzień razem i rozmawiajmy o naszych korzeniach.

Bożena Leśniewska, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży, Orange Polska: - Będąc w pracy, wykonując zadania zawodowe, nie przestajemy być jednocześnie żonami, mężami, partnerami, rodzicami czy po prostu dziećmi naszych rodziców. Na efektywność, koncentrację i skuteczność pracowników mocno wpływa stan emocji związanych zarówno ze środowiskiem zawodowym, jak i tym prywatnym, a w szczególności frustracja płynąca z poczucia poświęcania którejś z tych części życia na rzecz innej. Moim zdaniem, jednym z zadań współczesnego menedżera jest zapewnienie warunków do funkcjonowania pracowników w zrównoważony sposób.

Janusz Żebrowski, prezes K2 Internet: - Po prostu zwróćmy naszym ludziom, ale także i sobie dwie godziny z wielu innych, które zainwestowali kosztem rodzin. Dajmy te dwie godziny jako symbol i czas na refleksję i nie zastanawiajmy się za długo nad zwrotem z takiej inwestycji.

Michał Kirpluk, wiceprezes Pentacomp: - Tymi dwoma godzinami potwierdzamy nasze przekonanie o fundamentalnym znaczeniu rodziny dla pracowników, a przez to także dla ich przedsiębiorstw i państwa. Chcemy ponadto zwrócić uwagę na rolę rodziny w codziennym kształtowaniu wartościowego młodego pokolenia - to ono określi oblicze naszych rodzin, przedsiębiorstw i naszego kraju za kilkadziesiąt lat.

Takie inicjatywy powinny być szerzej propagowane? Wypowiedz się!

- - - - -

Międzynarodowy Dzień Rodziny został ustanowiony w 1993 roku przez Zgromadzenie Ogólne ONZ. Fundacja Humanites - Sztuka Wychowania została założona we wrześniu 2010 roku przez grupę zaangażowanych zawodowo rodziców, z potrzeby wiedzy i wymiany doświadczeń na temat budowania zdrowych relacji w rodzinie, ze szczególnym uwzględnieniem relacji z nastolatkami. Jej głównym celem jest wsparcie współczesnej, zapracowanej rodziny w kontekście budowania zdrowych, trwałych więzi w rodzinie oraz kształtowania rozwoju młodego pokolenia i jego systemu wartości, biorąc pod uwagę szereg wyzwań dzisiejszego świata, takich jak nadmiar informacji, konsumpcjonizm, wszechobecną agresję i ciągłe życie w biegu.

Oprócz obchodów Międzynarodowego Dnia Rodziny i akcji "Dwie Godziny dla Rodziny" Fundacja Humanites - Sztuka Wychowania realizuje wiele systemowych projektów na rzecz rozwijania relacji rodzinnych i wspierania rozwoju młodego pokolenia jak np. we współpracy z Fundacją PZU projekt rozwoju wolontariatu rodzinnego; Fundacja tworzy również innowacyjny program: Akademia Przywództwa Liderów Oświaty - program rozwoju przywództwa w systemie oświaty z udziałem wiodących wykładowców ze świata biznesu, psychologii, socjologii i pedagogiki. Specjaliści Fundacji Humanites oferują także indywidualnie dobraną pomoc dla pracowników i ich rodzin w zakresie wyzwań związanych z ich życiem prywatnym dzięki pakietowi pierwszej pomocy - Assistance Rodziny. Fundacja prowadzi społecznościowy portal dla rodziców www.mamrodzine.pl oraz promuje i rozwija w świecie korporacyjnym Spójne Przywództwo oparte na zrównoważonym rozwoju człowieka. 

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »