Pokolenie Y. Jest ich już 11 milionów

Z raportu magazynu "F5" wynika, że pokolenie Millenialsów stanowi najliczniejszą grupę społeczną. W Polsce jest ich już 11 mln. To ludzie, którzy szczególnie dbają o zdrowy styl życia, wygląd i wizerunek. To właśnie wśród nich będzie rosnąć zapotrzebowanie na usługi m.in. dietetyków i kosmetologów.

Przyjmuje się, że pokolenie igreków urodziło się w latach 1980-2000. Ukształtowało ich nowe tysiąclecie, więc są świadomymi użytkownikami nowych mediów i technologii. Charakteryzuje ich duże skupienie na sobie i autoprezentacji, ale też przywiązanie do dóbr i społeczności lokalnych. Potencjał nabywczy tej grupy szacuje się na 1,6 bln dolarów. W tym kontekście ważny jest dynamiczny przyrost ludności ośrodków miejskich. Obecnie skupiają one 54 proc. populacji świata, a do 2050 r. ma to być już 70 proc. Z ich rozwojem będzie rosło zapotrzebowanie na konkretne usługi, które będą kreowały potrzeby m.in. nowych mieszczan.  

Reklama

Pokolenie selfie potrzebuje kosmetologów

Dla następców pokolenia X szczególnie ważny staje się wizerunek, do którego przykładają większą wagę niż przedstawiciele wcześniejszych generacji. Szacuje się, że w ciągu minuty na Instagramie publikuje się już pond 38 tys. zdjęć. Ich znaczną część stanowią popularne selfie. Atrakcyjny wygląd odgrywa tu istotne znaczenie. Dlatego też w dużych ośrodkach miejskich kwitnie rozwój branży beauty i spa. Jak grzyby po deszczu powstają mniejsze i większe salony piękności.

- Kosmetolog to teraz pożądany na rynku pracy specjalista. Zatrudnienie po tym kierunku można znaleźć zarówno w salonach piękności czy hotelach z ofertą spa. Coraz więcej osób oferuje zabiegi kosmetyczne np. prowadząc mobilne studio z dojazdem do klienta. Staje się popularne wśród młodych ludzi, którzy chcą szybko zacząć prowadzić własny biznes. Tej branży sprzyjają m.in. media społecznościowe i trend fotografowania siebie, który nakręca popyt na tego rodzaju usługi - mówi Kinga Kwiatkowska, Biuro Karier PWSZ w Skierniewicach.  

Zdrowie i fit z popytem na dietetyków


Millenialsi to pokolenie, które stawia też na zdrowy styl życia. Stąd duża popularność biegania, jazdy na rowerze czy przemyślanego komponowania diety. Obecnie 30-stolatkowe dzielą się ze sobą zdjęciami z treningów, a nawet posiłków. Chodzi o to, by jedzenie było nie tylko efektownie przygotowane, ale też zdrowe. Rośnie zainteresowanie sklepami z organiczną żywnością i tzw. "super foods", które zawładnęły Internetem i blogosferą. 

- Coraz więcej dietetyków przenosi swoją działalność do sieci. Udzielają porad on-line i układają jadłospisy na odległość. Dietetyk może też połączyć swoją wiedzę na temat zdrowego żywienia np. z zainteresowaniem aktywnością fizyczną. Wtedy otwiera się furtka do pracy trenera personalnego, który dodatkowo układa indywidualny trening sportowy. Po studiach na kierunku dietetyka absolwenci mają bardzo szeroki wachlarz możliwości zatrudnienia - dodaje Kwiatkowska.  

Produkcja zdrowej żywności

Do produkcji żywności bio, którą można już znaleźć na półkach popularnych sklepów sieciowych, potrzebni są również wyspecjalizowani ogrodnicy. - Przemysł spożywczy, to segment, w którym coraz większą rolę odgrywają produkty organiczne. Współczesny ogrodnik musi więc spędzać czas nie tylko przy uprawach, ale także w laboratorium. Ponadto tacy fachowcy będą też potrzebni w rewitalizowanych przestrzeniach urbanistycznych. To właśnie tam adaptuje się np. stare fabryki do nowych potrzeb i dba o zagospodarowanie zieleni - wymienia dr Anna Traut Seliga, PWSZ w Skierniewicach.  

Idea slow life i samorozwoju pozwala na dużą wolność w kierowaniu kariery zawodowej. Obecnie couchem może być przecież absolwent dowolnego kierunku studiów. Warto zatem śledzić nie tylko wymagania rynku pracy, ale także społeczne trendy.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »