Podział gigantycznej firmy to zwolnienie z pracy 1600 osób!

Kraft Foods Inc. podzieli się w sierpniu na dwa przedsiębiorstwa - produkujące przekąski (prezes Irene Rosenfeld, dzisiaj szefowa całości) i inne artykuły spożywcze (prezes Anthony Vernon). W Stanach Zjednoczonych efektem tego będzie zwolnienie 1600 pracowników. Wyniki firmy za 2011 r. mają być nieco lepsze niż wcześniejsze zapowiedzi. Publikacja 21 lutego br.

40 procent zwolnień nastąpi w dziale sprzedaży. Nie będzie redukcji w dziale produkcji. 1600 zwalnianych osób to 1,26 procent z wszystkich zatrudnionych 127 000 (w USA i Kanadzie 46 500).

Kraft ujawnił wstępnie, że przychód netto w 2011 r. zwyżkował o ok. 10 procent mimo trudnej sytuacji w światowej gospodarce (najlepiej było na rynkach rozwijających się, jednocyfrowy wzrost w Ameryce i Europie). Zarobek na akcję wyniesie 2,28 dol. (analitycy prognozowali 2,27 dol.).

Sektor przekąsek ma teraz roczną sprzedaż na poziomie 32 mld dol. (wliczają się tam takie produkty jak np. ciasteczka Oreo, Lu, czekolady Cadbury i gumy do żucia Trident), inne artykuły spożywcze sprzedają za 16 mld dol. (m.in. sery Kraft, kawa Maxwell House).

W firmie prezesa Vernona nie będzie już czterech centrów zarządzania lecz dwa - w rejonie Chicago i w East Hanover w stanie New Jersey.

Reklama

Akcje Krafta na NYSE zwyżkowały wczoraj na zamknięciu o 0,93 proc. do 38,13 dol. przy obrocie większym od 3-miesięcznej średniej. Kosztowały najwięcej od początku 2003 r.

- - - - - -

Kraft Foods

Największy w Ameryce Północnej i drugi (po Nestlé) światowy koncern produkujący produkty żywnościowe i napoje. Główną siedzibą jest Northfield w stanie Illinois w USA. Firma powstała w roku 1903, jej założycielem był James Kraft skąd też wzięła się nazwa firmy. Wśród polskich spółek firmy znaczące są Olza - producent wafli Prince Polo oraz LU Polska - producent ciastek (np. Delicje, Biszkopty, Lu Petitki).

Krzysztof Mrówka

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »