Płace w działach obsługi klienta

Wtorek, 5 kwietnia 2011 (06:00)

Działy obsługi klienta były jednymi z najgorzej opłacanych w 2010 roku. Mediana wynagrodzeń wyniosła w nich bowiem 2700 zł brutto.

Zdjęcie

Zarobki specjalistów kształtowały się na poziomie 3000 złotych /© Bauer
Zarobki specjalistów kształtowały się na poziomie 3000 złotych
/© Bauer
Mniej zarabiali jedynie pracownicy magazynów (2500 zł) - wynika z danych Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń, przeprowadzonego przez Sedlak & Sedlak.

Zdecydowanie najwyższe płace odnotowano w działach obsługi klienta w województwie mazowieckim. Mediana wynagrodzeń wyniosła tam 3300 zł i była o 50 proc. wyższa niż w województwie świętokrzyskim, gdzie zarobki ukształtowały się na najniższym poziomie w kraju (2200 zł). Zatrudnieni w zachodniopomorskim, śląskim, małopolskim i podlaskim otrzymywali płace w wysokości 2500 zł.

Zdjęcie

/wynagrodzenia.pl
/wynagrodzenia.pl

Reklama

Mediana wynagrodzeń pracowników szeregowych w omawianym dziale wyniosła 2100 zł, jednak 25 proc. z nich osiągało zarobki poniżej 1600 zł. Dla porównania poziom płac kierowników ukształtował się na poziomie 4100 zł, a jedna czwarta osób pełniących taką funkcję otrzymywała pensje powyżej 6150 zł. Zarobki specjalistów kształtowały się na poziomie 3000 zł, starszych specjalistów - 3665 zł. Wynagrodzenia połowy dyrektorów przekroczyły 10 000 zł.

Oblicz swoją płacę netto. Sprawdź, ile trafia do ZUS, NFZ i US

Ile zarabiali pracownicy w działach obsługi klienta w różnych branżach? Przykładowo specjaliści z badanego obszaru uzyskiwali najwyższe wynagrodzenia w sektorze IT (3800 zł), bankowości (3600 zł) oraz przemyśle ciężkim (3470 zł). Najniższe zarobki otrzymywali specjaliści z sektora publicznego oraz branży usługowej (2600 zł).

Zdjęcie

/wynagrodzenia.pl
/wynagrodzenia.pl

Przyjrzyjmy się poziomom wynagrodzeń w działach obsługi klienta na wybranych stanowiskach. Z danych Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń wynika, iż najniższe zarobki otrzymywali recepcjoniści (1958 zł) oraz konsultanci telefoniczni (2050 zł). Najwyższą medianę wynagrodzeń odnotowano w przypadku dyrektora działu obsługi klienta - wyniosła ona 11 650 zł. Kierownicy ds. obsługi klienta zarabiali 5000 zł, kierownicy działów call center - 4325 zł. Specjalista ds. obsługi klienta otrzymywał miesięcznie 3100 zł, doradca klienta - 2800 zł.

Pobierz za darmo: program PIT 2010

Sprawdź, ile powinieneś zarabiać! Weź udział w Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń i porównaj swoje zarobki z innymi. Wypełnij ankietę!

Patrycja Grzesińska

Artykuł pochodzi z kategorii: Kategoria główna

Więcej na temat:klienci | klient | zarobki
POLECANE zwiń