Opole: 350 osób znajdzie pracę w fabryce quadów w 2014 roku

Czwartek, 26 września 2013 (14:00)

350 osób ma zostać zatrudnionych w 2014 r. (w sumie 500) w firmie Polaris Polska w Opolu, która będzie produkować quady. Rekrutacja oficjalnie ruszyła w czwartek. Rocznie z taśm produkcyjnych fabryki w Opolu ma zjeżdżać 250 tys. pojazdów. Inwestycja jest warta 100 mln zł.

Zdjęcie

350 osób ma zostać zatrudnionych w 2014 r. w firmie Polaris Polska w Opolu, która będzie produkować quady /123RF/PICSEL
350 osób ma zostać zatrudnionych w 2014 r. w firmie Polaris Polska w Opolu, która będzie produkować quady
/123RF/PICSEL
Najwięcej zwolnień grupowych na Śląsku i Mazowszu; głównie w przemyśle

W pierwszym półroczu tego roku blisko 20 tys. osób straciło w Polsce pracę w ramach zwolnień grupowych; najwięcej na Śląsku i Mazowszu. Zwalniały przede wszystkim zakłady przemysłowe. Resort pracy prognozuje jednak, że szczyt zwolnień grupowych już minął. czytaj więcej

Jak podał na zorganizowanej w czwartek w opolskim ratuszu konferencji prasowej Krzysztof Adamus z agencji doradztwa personalnego Randstad prowadzącej dla Polaris Polska rekrutację, pierwsze osoby do produkcji mają być zatrudnione jeszcze w tym roku. Docelowo natomiast, w ciągu najbliższych 2-3 lat, pracę w opolskiej fabryce quadów znajdzie 500 osób.

 Produkcja ma ruszyć w czerwcu przyszłego roku. Firma poszukuje m.in. pracowników produkcyjnych, monterów, spawaczy, lakierników, ale także menadżerów i inżynierów oraz techników utrzymania ruchu. Na większości ze stanowisk wymagane jest doświadczenie. Osoby rekrutowane na kierownicze stanowiska muszą też znać język angielski. Jak podała dyrektor ds. personalnych firmy Polaris Dagmara Mytkowska, wśród załogi ma być maksymalnie 10 obcokrajowców, których zadaniem w pierwszych dwóch-trzech latach działalności firmy w Opolu będzie m.in. transfer wiedzy i zaszczepianie kultury pracy obowiązującej w USA.

Reklama

 W pierwszym etapie praca odbywać się będzie w systemie jednozmianowym, od poniedziałku do piątku. Gdy fabryka uruchomi w pełni moce produkcyjne zakład będzie funkcjonować w systemie wielozmianowym. Pytany o możliwe zarobki Adamus powiedział, że polityka płac jest jeszcze kształtowana.

 Swoją pomoc w rekrutacji - np. w postaci doszkalania fachowców czy dofinansowywania stanowisk pracy - zadeklarował też na czwartkowej konferencji prasowej dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Opolu Antoni Duda. Wiceprezydent Opola Arkadiusz Wiśniewski dodał z kolei, że ma nadzieję, iż oferowane przez Polaris Polska stanowiska pracy przyczynią się np. do powrotów fachowców, którzy w ostatnich latach wyjeżdżali z Opolszczyzny do pracy za granicą.

 Firma Polaris Polska należy do amerykańskiej grupy Polaris Industries (notowana na NYSE w Nowym Jorku), która powstała w 1954 r. w Minnesocie. Zaczynała od produkcji skuterów śnieżnych. Dzisiaj stanowią one 9 proc. wytwarzanych produktów, aż 70 proc. produkcji to quady. Roczna sprzedaż firmy w 2012 r. wyniosła 3,2 mld dolarów.

 Polaris Polska to pierwsza europejska siedziba amerykańskiej firmy. Budowa w Opolu rozpoczęła się we wrześniu. Zakład powstaje przy ul. Wspólnej, na terenie opolskiej podstrefy Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Inwestycja ma wartość 100 mln zł.

 Według planów, w opolskim zakładzie ma być produkowanych 250 tys. pojazdów rocznie.

 Polaris od 1998 r. produkuje również motocykle marki Victory, a dwa lata temu zakupił licencje na legendarne motocykle Indian. Amerykańska inwestycja jest inwestycją typu "greenfield", co oznacza, że powstaje od początku, na zielonym polu. Fabryka jest budowana na 12-hektarowej działce.

 Według amerykańskiego inwestora o wyborze Opola na miejsce inwestycji zdecydowało to, że dysponuje ono bardzo dobrą kadrą techniczną, możliwości korzystania z osiągnięć nauki i wsparcie Politechniki Opolskiej oraz wsparcie ze strony lokalnych instytucji.

Koncern zatrudnia w sumie prawie 5 tys. pracowników i jest notowany na giełdzie nowojorskiej. Swoje fabryki ma w Stanach Zjednoczonych, Meksyku, Francji i Indiach. Głównym rynkiem zbytu jest Ameryka Północna, gdzie sprzedaje aż 85 proc. swoich wyrobów. Pojazdy produkowane w Opolu mają być kierowane na rynek europejski, na Bliski Wschód i do Afryki.

Artykuł pochodzi z kategorii: Kategoria główna

POLECANE zwiń