McDonald's planuje rekrutację 70 tys. pracowników w Chinach

Chiński McDonald's ogłosił, że rozpoczął rekrutację nowych pracowników. W bieżącym roku sieć powiększy się o około 250 punktów, a do obsługi planowane jest zatrudnienie dodatkowych 70 tys. pracowników.

Jak podała gazeta Nanfangribao, wszystkie restauracje McDonald's 20 maja przyjmowały każdego kandydata chętnego do pracy. Na miejscu odbywały się rozmowy kwalifikacyjne. W tym dniu wszyscy mogli wejść na zaplecze restauracji i na własne oczy przekonać się, jakie są warunki pracy i socjalne. Od kandydatów wymagana jest przede wszystkim wysoka kultura osobista i motywacja do pracy.

Chiny stały się trzecim, co do wielkości rynkiem krajowym McDonald's. Firma zamierza do 2013 r. zwiększać liczbę restauracji do 2000. Tegoroczny planowany wzrost zatrudnienia jest największy w dotychczasowej historii działania sieci w Chinach. W roku ubiegłym przyjęto 40 tys. nowych pracowników.

Reklama

Pierwsza partia nowych pracowników rozpocznie pracę w połowie czerwca i na początku lipca. Szef działu zatrudnienia powiedział, że firma potrzebuje wielu utalentowanych ludzi, zwłaszcza młodych. Najbardziej poszukiwani są absolwenci szkół wyższych. Ta młoda kadra po odpowiednim szkoleniu powinna stanowić najważniejszy element strategii dalszego dynamicznego rozwoju firmy.

Od otwarcia pierwszej restauracji McDonald's w Chinach minęło już ponad 20 lat. Sieć obejmuje obecnie ponad 1400 punktów, zatrudniających ponad 80 tys. pracowników. Planowana rekrutacja 70 tys. nowych pracowników spowodowała podejrzenia o redukcję dotychczasowej kadry w firmie. Rzecznik McDonald's zaprzeczył tym pogłoskom i stwierdził, że nowy plan zatrudnienia jest wyłącznie spowodowany dynamicznym rozwojem firmy. Co więcej, nie tylko nie planuje się zwolnień, ale dodatkowe środki finansowe przeznaczone będą na szkolenie obecnej kadry. Nakłady w tej dziedzinie szacowane są na 35 mln juanów (około 18 mln zł).

Eksperci z branży gastronomicznej oceniają, że nowe inwestycje McDonald's są bezpośrednią odpowiedzią na ekspansję sieci KFC, która cieszy się bardzo dużą popularnością i ma największe udziały w chińskim rynku fast foodów. McDonald's, największy światowy potentat w tej dziedzinie, poprzez nowe inwestycje zamierza podjąć walkę konkurencyjną i zwiększyć swoje udziały na tym szybko rozwijającym się w Chinach rynku.

Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i bądź na bieżąco z informacjami gospodarczymi

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »