Kreatywnie i praktycznie zarazem: Prowadzenie serwisu z kuponami rabatowymi

W dobie wciąż rosnącej sprzedaży przez Internet sklepy online oraz popularne sklepy stacjonarne chętnie podejmują współpracę z portalami gromadzącymi kupony rabatowe. Strona takiego serwisu zawiera katalog dostępnych zniżek, opisy promocji i mnóstwo jednorazowych kuponów rabatowych oferowanych przez kilkaset sklepów. Jak wygląda praca przy organizacji takiego serwisu? Ilu pracowników trzeba zatrudnić, jak dzielić się zadaniami i czy jest to praca dla każdego? Sprawdźmy.

W dobie wciąż rosnącej sprzedaży przez Internet sklepy online oraz popularne sklepy stacjonarne chętnie podejmują współpracę z portalami gromadzącymi kupony rabatowe. Strona takiego serwisu zawiera katalog dostępnych zniżek, opisy promocji i mnóstwo jednorazowych kuponów rabatowych oferowanych przez kilkaset sklepów. Jak wygląda praca przy organizacji takiego serwisu? Ilu pracowników trzeba zatrudnić, jak dzielić się zadaniami i czy jest to praca dla każdego? Sprawdźmy.

Dla klientów portale z rabatami, takie jak na przykład www.kodyrabatowe.interia.pl, stanowią wygodną pomoc w odszukaniu interesujących ich promocji, ponieważ posiadają alfabetyczny spis wszystkich dostępnych na stronie sklepów i katalogi pogrupowanych produktów. Przydaje się również intuicyjna wyszukiwarkę,  która od razu przekierowuje na poszukiwaną stronę.  To duże ułatwienie, podczas gdy na domowych stronach sklepów często odnalezienie kuponu rabatowego bywa bardzo trudne a czasem wręcz niemożliwe.

Reklama

Idea serwisów z kuponami rabatowymi brzmi dość prosto i - z perspektywy klienta - bardzo przyjemnie. Żeby jednak taki portal działał sprawnie i skutecznie, potrzebny jest cały zespół pracowników. Za właściwe funkcjonowanie strony internetowej odpowiedzialny jest dział IT, do którego należą informatycy i profesjonalni programiści, aktualizujący stronę i na bieżąco rozwiązujący wszelkie problematyczne kwestie związane z jej działaniem. Z informatykami ściśle współpracują graficy, którzy tworzą całą szatę graficzną strony, plakaty, banery itd. Następnie do kontaktu z tak wielką ilością sklepów online niezbędny jest wykwalifikowany sales manager, optymalizujący relację z każdym sklepem, tak by przynosiła ona obu stronom jak największe korzyści. 

Wypromowanie strony w obrębie najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych to z kolei zadanie powierzane zespołowi SEO i SEM. Zajmują się oni szeroko pojętym marketingiem internetowym, pozycjonowaniem i optymalizacją strony. W swoich działaniach często wykorzystują media społecznościowe, które stanowią dzisiaj świetną formę promocji i reklamy. Serwisy tego typu posiadają swoje konta na facebooku, Google+ itp., gdzie informują o bieżących konkursach lub specjalnych rabatach tzw. "ekskluzywnych", do pobrania jedynie ze strony serwisu, a które zapewniają zazwyczaj naprawdę apetyczną zniżkę. Jednak nie koniec na tym. Obszerne opisy każdego ze sklepów oraz interesujące artykuły na temat nowych trendów w modzie w działach typu "Magazyn" - to zadania copywriterów, posiadających lekkie pióro specjalistów od pisania.

No i wreszcie należy wspomnieć o dziale obsługi klienta, zawsze gotowym pomóc za pośrednictwem infolinii, drogą mailową, a także - coraz częściej - przy pomocy chatu online. To właśnie do nich można kierować każde pytanie związane z treścią i działaniem tego typu serwisów. A jeśli taka forma współpracy wydaje się interesująca - może warto zapytać również o możliwość pracy?  

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »