Katowice: Tysiąc miejsc pracy w nowym kompleksie handlowym przy dworcu

​Około tysiąca osób znajdzie pracę w otwieranej 18 września Galerii Katowickiej - komercyjnej części inwestycji, w ramach której przebudowano katowicki dworzec kolejowy. Na samym dworcu od początku września podróżni mogą już korzystać ze wszystkich nowych peronów.

Galeria Katowicka to ostatnia i największa część kompleksu handlowo-komunikacyjnego, powstającego przy współpracy firm Neinver Polska i Meyer Bergman oraz PKP SA. Łączna wartość przedsięwzięcia to ok. 240 mln euro.

Jak poinformował PAP w środę przedstawiciel inwestora Daniel Muc, w ok. 250 sklepach oraz punktach usługowych handlowej części kompleksu pracę znajdzie ok. tysiąca osób. Ponad 90 proc. z ok. 50 tys. m kw. powierzchni handlowej zostało już wynajęte.

Na 17 września przewidziano oficjalne zakończenie inwestycji. Dzień później kompleks handlowy ma zostać otwarty dla klientów. Wraz z otwarciem Galerii Katowickiej w podziemnych kondygnacjach kompleksu udostępniony zostanie płatny parking na ok. 1,2 tys. samochodów.

W przyszłości obok kompleksu ma jeszcze stanąć biurowiec.

Dworcową część inwestycji oddano do użytku pod koniec października ub. roku. Kosztowała ok. 76 mln euro i liczy ok. 7 tys. m kw. powierzchni, z czego ogólnodostępnych jest ok. 5 tys. m kw., a przeznaczonych do obsługi pasażerów - ok. 3 tys. m kw. Na początku lutego uruchomiono też zlokalizowany pod dworcem niewielki podziemny terminal autobusowy. W tym samym czasie otwarto przejazd pod budynkiem podziemnym odcinkiem ul. Dworcowej.

Od 2 września - po zakończonej przebudowie - podróżni mogą korzystać z wszystkich peronów tej najważniejszej stacji kolejowej w regionie. Niezależnie od budowy kompleksu dworcowo-handlowego prowadzona była przez Centrum Realizacji Inwestycji spółki PKP PLK modernizacja torów i peronów stacji Katowice.

Warta ponad 70 mln zł inwestycja pierwotnie miała być gotowa przed końcem 2012 r. Do przedłużenia prac przyczyniła się m.in. upadłość jednego z podwykonawców, katowickiej firmy Budus. Po zakończeniu prac Katowice stały się czwartą w Polsce tak dużą stacją kolejową, której wszystkie perony i tory są w pełni zadaszone.

Reklama
PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »