Jakie benefity otrzymują Polacy, a jakie są dla nich najbardziej atrakcyjne?

Według wyników badania przeprowadzonego przez Sedlak & Sedlak w 2015 roku "Świadczenia dodatkowe w oczach pracowników" 68 proc. uczestników podało, że w ich miejscu pracy przyznawane są benefity.

Jak wynika z badania, najpopularniejszym świadczeniem była podstawowa opieka medyczna. Aż 48 proc. ankietowanych zadeklarowało, że jest uprawnionych do korzystania z tego benefitu. Na drugim miejscu uplasowały się karnety na siłownię i do klubów fitness, z których korzystało 46 proc. pracowników. Trzecie miejsce zajęła specjalistyczna opieka medyczna: z tego benefitu mogło korzystać 45 proc. badanych.

Najbardziej pożądanym benefitem w 2015 roku była specjalistyczna opieka medyczna. Aż 51 proc. ankietowanych zadeklarowało, że chciałoby otrzymywać to świadczenie. Na drugim miejscu uplasowały się karnety na siłownię i do klubów fitness, tego typu świadczeń oczekuje 28 proc. zatrudnionych. Ostatnie miejsce na podium zajęła możliwość prywatnego użytku służbowego samochodu.

Okazuje się, że pracodawcy znają oczekiwania swoich pracowników, ponieważ zazwyczaj pokrywają się one z tymi świadczeniami, które są najczęściej przyznawane. Dlatego warto prowadzić tego typu badania zarówno wewnątrz organizacji jak i na zewnątrz. W ten sposób przedsiębiorcy mogą zidentyfikować oczekiwania swoich pracowników i starać się je realizować. Obecnie mamy do czynienia z "rynkiem pracowników", dlatego aby przyciągnąć najlepszych warto oferować im atrakcyjne benefity. Należy jednak mieć na uwadze, że muszą być one interesujące ale z punktu widzenia zatrudnionych. Pracownicy uczestnicząc w tego typu badaniach mają szansę pokazać pracodawcom jakie benefity są dla nich atrakcyjne.

Weź udział w badaniu. Pozwól pracodawcy poznać twoje potrzeby!

Ewelina Jurczak
Sedlak & Sedlak

wynagrodzenia.pl
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »