Ile można zarobić w dziale obsługi klienta?

Niedziela, 3 stycznia 2010 (05:00)

Teraz, zarówno w prasie jak i w internecie, można znaleźć wiele ogłoszeń o naborze pracowników do działów obsługi klienta. Z tym stanowiskiem spotkamy się niemal we wszystkich branżach. Czy jednak taka praca jest opłacalna? Jak różni się wynagrodzenie w zależności od szczebla zarządzania? Odpowiedzi na te pytania poznamy po zakończeniu tegorocznej edycji Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń.

Zdjęcie

Kierownicy posługujący się angielskim w stopniu bardzo dobrym zarabiali w 2008 roku 6865 PLN /Mat. promocyjne
Kierownicy posługujący się angielskim w stopniu bardzo dobrym zarabiali w 2008 roku 6865 PLN
/Mat. promocyjne

Mediana (w statystyce wartość cechy w szeregu uporządkowanym, powyżej i poniżej której znajduje się jednakowa liczba obserwacji -red.) zarobków pracowników szeregowych w działach obsługi klienta wynosiła w 2008 roku 2100 PLN - wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń, przeprowadzonego przez Sedlak & Sedlak. Przy czym 50 proc. badanych zarabiało między 1600 PLN a 2900 PLN. Wynagrodzenia na stanowiskach specjalistów w 2008 r. były o 41 proc. wyższe (mediana 2960 PLN). Dla porównania, mediana płac kierowników działów obsługi klienta wyniosła 3900 PLN w małych zespołach (2 do 10 osób) i 4500 PLN w przypadku zarządzających większą liczbą osób.

Reklama

Jak wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń, zdecydowanie najlepiej płacono dyrektorom. Mediana ich zarobków wyniosła 7900 PLN i znacząco przewyższała wynagrodzenia kierowników dużych zespołów. Różnica pomiędzy tymi dwoma szczeblami wyniosła aż 3350 PLN.

Zdjęcie

/wynagrodzenia.pl
/wynagrodzenia.pl

Co więcej, badanie pokazało, że w przypadku osób na stanowiskach kierowniczych istotne znaczenie miał poziom znajomości języka angielskiego. Kierownicy posługujący się tym językiem w stopniu bardzo dobrym zarabiali w 2008 roku 6865 PLN. Było to o 3215 PLN więcej od kierowników znających język angielski w stopniu średnim (mediana 3650 PLN). W przypadku specjalistów, bardzo dobra znajomość angielskiego pozwalała zarobić o 1113 PLN więcej od osób nie znających tego języka. Najmniejsza różnica występowała na poziomie pracowników szeregowych i wyniosła 450 PLN.

Oblicz swoją płacę netto. Sprawdź, ile trafia do ZUS, NFZ i US

To ostatnia szansa na wzięcie udziału w Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń 2009! Każdy zainteresowany po wypełnieniu ankiety otrzyma analizę wynagrodzenia dla wybranego stanowiska. Ponadto po zakończeniu badania, jego uczestnicy jako pierwsi otrzymają najnowsze dane o płacach w Polsce.

Weź udział w badaniu!

Artykuł pochodzi z kategorii: Kategoria główna

Więcej na temat:zarobki
POLECANE zwiń