Firmy stawiają na dofinansowanie posiłków. Oferują pracownikom karty przedpłacone

Prawidłowe odżywianie jest jednym z podstawowych czynników wydajnej pracy. Dofinansowanie posiłków to świadczenie pozapłacowe, które pracownicy mogą otrzymać od pracodawcy np. w formie kart przedpłaconych.

Jak pokazuje badanie "Drogowskaz Motywacyjny 2018", średnia kwota wydawana na świadczenia pozapłacowe nieprzerwanie od kilku lat rośnie - w ubiegłym roku wyniosła aż 948 złotych na jednego pracownika rocznie. Budżety motywacyjne wzrosły od ubiegłego roku w ponad co czwartej firmie (27 proc.). Oznacza to, że pracodawcy rozumieją potrzebę dodatkowego motywowania zatrudnionych.
Niestety, jak pokazuje praktyka biznesowa, oferowane benefity często pozostają niewykorzystane - z braku czasu, chęci lub błędnie zdefiniowanych potrzeb. Nie wszyscy lubią lub mogą chodzić na siłownię czy na basen. Podobnie jest z bonami do spa, zniżkami do placówek kulturalnych. Efekt - pracownik nie korzysta z otrzymanej możliwości, a pracodawcy ponoszą straty.

Niezależnie od branży czy wykonywanego zawodu w planie dnia każdego pracownika znajduje się wspólny punkt - to czas na spożycie posiłku. Każdy je po swojemu, w ulubionym smaku i stylu. Jedni uwielbiają wyjścia na lunch, inni wolą przygotowywać posiłki w domu i zabierać je ze sobą do pracy. W apetytach pracowników drzemie ukryty potencjał dla pracodawców, który mogą go wykorzystać w swoich programach motywacyjnych.

Reklama

Dofinansowanie posiłków to świadczenie pozapłacowe, które pracownicy mogą otrzymać od pracodawcy np. w formie wygodnych kart przedpłaconych. Jedną z zalet takiego rozwiązania jest swoboda wyboru. Do pracownika należy wybór, czy otrzymaną kwotę przeznaczy na zakupy spożywcze, posiłek poza biurem, catering czy danie na wynos.

- Pracodawcy zaczynają przywiązywać coraz większą wagę do sposobu odżywiania pracowników. Potwierdzają to wyniki badania "Drogowskaz Motywacyjny 2018", już 1/3 firm zatrudniających ponad 250 osób dofinansowuje posiłki, a roczna średnia kwota przeznaczana na tego typu benefit w Polsce wzrosła od 2017 roku o 27 proc. - do 145 złotych. Takie rozwiązanie daje zatrudnionym realne wsparcie, ale jednocześnie nie ogranicza im swobody wyboru. Wydatki, które pracownicy i tak ponieśliby, na przykład podczas zakupów spożywczych, mogą zostać przeznaczone na coś innego - mówi Małgorzata Kroh z Sodexo Benefits and Rewards Services.

Autor: jk

Więcej informacji na www.pulshr.pl


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »