Czym skusić pracownika?

Dodatki pozapłacowe, często wymieniane w ofercie pracy, działają na korzyść wizerunku firmy jako pracodawcy i dodatkowo przyciągają uwagę kandydatów. Portal Pracuj.pl sprawdził na czym, poza zasadniczym wynagrodzeniem, zależy poszukującym pracy.

Okazuje się, że polskim specjalistom i menadżerom zależy przede wszystkim na podnoszeniu swoich kwalifikacji i zdrowiu członków najbliższej rodziny.

Choć pracodawcy oferują coraz bardziej różnorodne świadczenia pozapłacowe, to właśnie możliwość uczestniczenia w bezpłatnych szkoleniach zawodowych oraz pakiety w prywatnej służbie zdrowia dla członków rodziny miały najwięcej wskazań w ogólnopolskim badaniu pracowników Kandydat 2011, przeprowadzonym przez portal Pracuj.pl.

Szkolenia branżowe i zawodowe wskazała ponad połowa respondentów, zaś pakiet medyczny dla bliskich - co trzeci z nich. Co ciekawe, indywidualny pakiet medyczny znalazł się tuż za podium - wybierany był przez co czwartego odpowiadającego. Na trzecim miejscu ankietowani wymienili natomiast chęć dysponowania służbowym samochodem (27 proc.).

Reklama

Coraz częściej cenimy też możliwość pracowania z domu - już co piąty respondent biorący udział w badaniu portalu Pracuj.pl uznał to za ważne dla siebie. Niewiele więcej osób (23 proc.) chętnie uczestniczy w miejscach pracy w bezpłatnych szkoleniach językowych.

Niektórzy pracodawcy kuszą dodatkami pozapłacowymi już w ofercie. Nie znaczy to jednak, że pozostali ich nie oferują, po prostu ich strategią może być przedstawienie kandydatowi dodatkowych świadczeń na późniejszym etapie rekrutacji.

Wymienione w badaniu "Kandydat 2011" dodatki to te najbardziej rozpowszechnione. Zdarza się, że pracodawcy proponują swoim pracownikom inne świadczenia, na przykład rzeczy, które produkuje ich firma. Jedna z firm produkująca soczewki, która na Pracuj.pl poszukiwała specjalisty, w ogłoszeniu napisała, że każdemu pracownikowi raz w roku przysługuje para najlepszych soczewek.

Jak podaje jeden z portali branży HR, niektórzy pracodawcy idą dalej i zamiast troszczyć się o wzrok pracownika, chcą mu zapewnić spokojne życie pozagrobowe, wykupując swoim podwładnym miejsca na cmentarzu lub oferując rodzinie pracownika bon pogrzebowy. To jednak, póki co, przykłady z państw zachodnich, takich jak Włochy i Japonia.

Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i bądź na bieżąco z informacjami gospodarczymi

Pracuj.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »