Czym skusić pracownika?
Dodatki pozapłacowe, często wymieniane w ofercie pracy, działają na korzyść wizerunku firmy jako pracodawcy i dodatkowo przyciągają uwagę kandydatów. Portal Pracuj.pl sprawdził na czym, poza zasadniczym wynagrodzeniem, zależy poszukującym pracy.
Okazuje się, że polskim specjalistom i menadżerom zależy przede wszystkim na podnoszeniu swoich kwalifikacji i zdrowiu członków najbliższej rodziny.
Choć pracodawcy oferują coraz bardziej różnorodne świadczenia pozapłacowe, to właśnie możliwość uczestniczenia w bezpłatnych szkoleniach zawodowych oraz pakiety w prywatnej służbie zdrowia dla członków rodziny miały najwięcej wskazań w ogólnopolskim badaniu pracowników Kandydat 2011, przeprowadzonym przez portal Pracuj.pl.
Szkolenia branżowe i zawodowe wskazała ponad połowa respondentów, zaś pakiet medyczny dla bliskich - co trzeci z nich. Co ciekawe, indywidualny pakiet medyczny znalazł się tuż za podium - wybierany był przez co czwartego odpowiadającego. Na trzecim miejscu ankietowani wymienili natomiast chęć dysponowania służbowym samochodem (27 proc.).
Coraz częściej cenimy też możliwość pracowania z domu - już co piąty respondent biorący udział w badaniu portalu Pracuj.pl uznał to za ważne dla siebie. Niewiele więcej osób (23 proc.) chętnie uczestniczy w miejscach pracy w bezpłatnych szkoleniach językowych.
Niektórzy pracodawcy kuszą dodatkami pozapłacowymi już w ofercie. Nie znaczy to jednak, że pozostali ich nie oferują, po prostu ich strategią może być przedstawienie kandydatowi dodatkowych świadczeń na późniejszym etapie rekrutacji.
Wymienione w badaniu "Kandydat 2011" dodatki to te najbardziej rozpowszechnione. Zdarza się, że pracodawcy proponują swoim pracownikom inne świadczenia, na przykład rzeczy, które produkuje ich firma. Jedna z firm produkująca soczewki, która na Pracuj.pl poszukiwała specjalisty, w ogłoszeniu napisała, że każdemu pracownikowi raz w roku przysługuje para najlepszych soczewek.
Jak podaje jeden z portali branży HR, niektórzy pracodawcy idą dalej i zamiast troszczyć się o wzrok pracownika, chcą mu zapewnić spokojne życie pozagrobowe, wykupując swoim podwładnym miejsca na cmentarzu lub oferując rodzinie pracownika bon pogrzebowy. To jednak, póki co, przykłady z państw zachodnich, takich jak Włochy i Japonia.
Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i bądź na bieżąco z informacjami gospodarczymi