Coraz trudniej przekonać ludzi do zmiany pracy

Dobre dane opublikował Główny Urząd Statystyczny. Stopa bezrobocia w październiku wynosiła tylko 6,6 proc., co jest najlepszym wynikiem od ponad 26 lat. To oznacza, że w porównaniu z poprzednim miesiącem spadło o 0,2 proc. Tym razem bezrobocie jest o 1,6 punktu procentowego niższe od tego 12 miesięcy temu.

Pozyskiwanie odpowiednio wykwalifikowanego pracownika jest o wiele trudniejsze niż wcześniej. - Warto zwrócić uwagę, że chociaż bezrobocie ogólne Polski jest dosyć niskie, to w największych miastach naszego kraju jest ono jeszcze niższe. Tak naprawdę w Warszawie wynosi zaledwie 2,3 proc., a w Krakowie 3. 

- Dodatkowo wśród tego i tak małego procenta osób bezrobotnych w dużych miastach tylko 40 proc. osób ma umiejętności pożądane na rynku pracy lub pragnie je zdobyć. W tym momencie, pozostała grupa pracowników nie spełnia warunków obecnie oczekiwanych. To powoduje, że przez tak małe bezrobocie i wciąż rosnące zapotrzebowanie na nowych pracowników, trzeba walczyć o osoby mające już zatrudnienie. Może się okazać, że trzeba będzie rywalizować o ludzi, którzy nawet nie szukają nowego pracodawcy - mówi z Sylwia Błaszczyk, branch manager w Grafton Recruitment Polska.

Ostatnie badania rynku pracy przeprowadzone przez agencję wskazują, że w stosunku do zeszłego roku liczba ofert pracy wzrosła o 30 procent. 

- Doszło do sytuacji, że aby zmienić zdanie pracowników i przekonać do zmiany pracy często nie wystarczy już atrakcyjne wynagrodzenie, ale potrzebny jest także pakiet benefitów. Standardem jest już prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie oraz karta Multisport i telefon komórkowy. By zachęcić do zmiany pracy osobę o wysokich kwalifikacjach często trzeba sięgnąć po niestandardowe zachęty typu żłobek lub przedszkole w firmie. Do tego dochodzą liczne szkolenia lub możliwość ich prowadzenia oraz dostęp do najlepszego sprzętu i wyjazdów służbowych - dodaje Danuta Protasewicz, regional manager w Grafton Recruitment Polska.

Wszystko wskazuje na to, że trudność w pozyskaniu pracowników spowoduje w najbliższym czasie jeszcze większe zainteresowanie usługami agencji rekrutacyjnych. Można spodziewać się, że wykwalifikowani pracownicy będą dostawać coraz więcej ofert pracy.

Reklama

Opr. KM

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »