Coraz trudniej przekonać ludzi do zmiany pracy

Dobre dane opublikował Główny Urząd Statystyczny. Stopa bezrobocia w październiku wynosiła tylko 6,6 proc., co jest najlepszym wynikiem od ponad 26 lat. To oznacza, że w porównaniu z poprzednim miesiącem spadło o 0,2 proc. Tym razem bezrobocie jest o 1,6 punktu procentowego niższe od tego 12 miesięcy temu.

Pozyskiwanie odpowiednio wykwalifikowanego pracownika jest o wiele trudniejsze niż wcześniej. - Warto zwrócić uwagę, że chociaż bezrobocie ogólne Polski jest dosyć niskie, to w największych miastach naszego kraju jest ono jeszcze niższe. Tak naprawdę w Warszawie wynosi zaledwie 2,3 proc., a w Krakowie 3. 

- Dodatkowo wśród tego i tak małego procenta osób bezrobotnych w dużych miastach tylko 40 proc. osób ma umiejętności pożądane na rynku pracy lub pragnie je zdobyć. W tym momencie, pozostała grupa pracowników nie spełnia warunków obecnie oczekiwanych. To powoduje, że przez tak małe bezrobocie i wciąż rosnące zapotrzebowanie na nowych pracowników, trzeba walczyć o osoby mające już zatrudnienie. Może się okazać, że trzeba będzie rywalizować o ludzi, którzy nawet nie szukają nowego pracodawcy - mówi z Sylwia Błaszczyk, branch manager w Grafton Recruitment Polska.

Ostatnie badania rynku pracy przeprowadzone przez agencję wskazują, że w stosunku do zeszłego roku liczba ofert pracy wzrosła o 30 procent. 

- Doszło do sytuacji, że aby zmienić zdanie pracowników i przekonać do zmiany pracy często nie wystarczy już atrakcyjne wynagrodzenie, ale potrzebny jest także pakiet benefitów. Standardem jest już prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie oraz karta Multisport i telefon komórkowy. By zachęcić do zmiany pracy osobę o wysokich kwalifikacjach często trzeba sięgnąć po niestandardowe zachęty typu żłobek lub przedszkole w firmie. Do tego dochodzą liczne szkolenia lub możliwość ich prowadzenia oraz dostęp do najlepszego sprzętu i wyjazdów służbowych - dodaje Danuta Protasewicz, regional manager w Grafton Recruitment Polska.

Wszystko wskazuje na to, że trudność w pozyskaniu pracowników spowoduje w najbliższym czasie jeszcze większe zainteresowanie usługami agencji rekrutacyjnych. Można spodziewać się, że wykwalifikowani pracownicy będą dostawać coraz więcej ofert pracy.

Reklama

Opr. KM

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »