12 rzeczy, które powinna wiedzieć bizneswoman
Biznesowy know-how, który pomoże wam zachować opanowanie i pewność siebie w każdej sytuacji zawodowej.
Nikt nie zaprzeczy, że świat biznesu może być najeżony przeszkodami. Doradcy zawodowi, stratedzy zarządzania a nawet konsultanci ds. zwolnień przeżywają boom w interesie, ponieważ coraz więcej osób, zarówno zatrudnionych, jak i bezrobotnych, stosuje wszystkie dostępne chwyty, by odnieść sukces.
ForbesWoman dobrze wie, że nikt, kto zaczyna pracę, nie ma wszystkich niezbędnych umiejętności. Większość z nas uczy się metodą prób i błędów. Bierzemy udział w rozmowach, telekonferencjach i wydarzeniach biznesowych z dużym zapałem lecz marnym przygotowaniem. Nowych rzeczy uczymy się błąd po błędzie. Lekcję z ogłady i profesjonalizmu odrobimy szybko, gdy po bezceremonialnym złożeniu wypowiedzenia, będziemy musiały wrócić z podkulonym ogonem po referencje. Utrata potencjalnego klienta na skutek niepewności i wahań pomoże nam uświadomić sobie, jakie znaczenie ma zdefiniowanie swojej roli i swojej firmy oraz umiejętność przekazania ich.
Na zdjęciach: 12 rzeczy, które powinna wiedzieć każda bizneswoman
Jak poradzić sobie z zawodowym stresem podczas recesji?
Jak radzić sobie z konfliktami w pracy?
Sekrety komunikacji niewerbalnej
Mając to na uwadze, zwróciliśmy się do szerokiego grona autorów i ekspertów z prośbą o pomoc w opracowaniu listy 12 najważniejszych umiejętności, jakie powinna posiadać każda profesjonalistka.
Niektóre z pozycji wymienionych na naszej liście to tzw. "kompetencje miękkie", czyli np. wiedza, kiedy wypada zapłacić rachunek za kolację firmową albo jak mocny powinien być uścisk dłoni. Inne wymagają dużej odwagi - umiejętność powiedzenia "nie" to jedna sprawa, a powiedzenie "nie" na głos przełożonemu to coś zupełnie innego. Jeszcze inne są gwarancją profesjonalizmu i błyskotliwości, jak np. opowiedzenie o sobie i o swojej pracy lub firmie w ciekawy i przemyślany sposób. Może to być onieśmielające, jednak wierzę, że może to stanowić moment przełomowy w karierze zawodowej.
Niektórzy z naszych ekspertów przedstawili wskazówki, które wykraczały poza tradycyjne porady zawodowe i dotyczyły emocji rodzących się często w miejscu pracy. Oddzielanie uczuć osobistych od decyzji biznesowych to coś, z czym każdy się zmagał w życiu zawodowym. Możecie wierzyć lub nie, lecz wielu ekspertów powiedziało nam, że kobiety są o wiele bardziej skłonne do reagowania w sposób emocjonalny niż ich koledzy. "Traktowanie wszystkiego osobiście" w pracy może często rodzić niepotrzebne napięcia, przedstawiliśmy więc również osobiste wskazówki Shaunti Feldhahn, autorki książki "The Male Factor" ("Męski czynnik"), jak unikać dramatycznych reakcji zanim do nich dojdzie.
Czy każda z tych lekcji znajdzie zastosowanie na waszych obecnych stanowiskach? Z pewnością nie. Jedno jest jednak pewne - liczba pracujących kobiet niedługo przewyższy liczbę mężczyzn, otwierają się więc ścieżki kariery. Trzymanie tych umiejętności w pogotowiu z pewnością nikomu nie zaszkodzi.
Sześć sposobów na zachowanie spokoju w pracy
Meghan Casserly