10,5 tys. nowych miejsc pracy w sektorze IT i usług dla biznesu w Krakowie

​10,5 tys. pracowników zatrudnią w ciągu tego roku centra IT i usług dla biznesu działające w Krakowie. W sumie w międzynarodowych korporacjach działających w tej branży w stolicy Małopolski pracuje ponad 50 tys. osób, co daje miastu pierwszą pozycję w kraju.

Jak poinformował w środę Łukasz Cioch ze stowarzyszenia ASPIRE, zrzeszającego największe firmy sektora IT/SSC/BPO, w Krakowie w lutym tego roku zatrudnienie w branży przekroczyło 50 tys. pracowników.  - Opierając się m.in. na danych pochodzących od 150 firm partnerskich ASPIRE przewidujemy, że do stycznia 2017 r. liczba ta przekroczy 60,5 tys. pracowników. Spodziewany przyrost zatrudnienia w 2016 r. to 21 proc., co oznacza, że w ciągu zaledwie roku branża powiększy się o 10,5 tys. pracowników. Średnio zatem, każdego dnia zatrudnienie w branży w Krakowie znajduje 29 osób - zaznaczył.

Reklama

Według niego, Kraków jest miastem coraz bardziej widocznym na mapie globalnych centrów biznesu. Wysoką pozycję Krakowa w sektorze outsourcingu potwierdzają także coroczne zestawienia "Tholons Top 100 Outsourcing Destinations". W ostatnim rankingu ze stycznia 2016 r. stolica Małopolski utrzymała 9. miejsce wśród najatrakcyjniejszych miast na świecie dla tego typu inwestycji. Kraków zajmuje też najwyższą pozycję wśród europejskich miast.

- Jest to czynnik, który - biorąc pod uwagę wielkość miasta i jego dotychczas wyraźnie turystyczno-historyczny profil na poziomie skojarzenia z marką - ma ogromne znaczenie i stwarza zupełnie nowe perspektywy i możliwości rozwojowe dla miasta i regionu - ocenił Cioch.

Pracownicy krakowskich firm z branży usług dla biznesu posługują się ponad 90 językami obcymi. Rośnie też skala różnorodności w obrębie branży - wśród nowych graczy na rynku są np. firmy, które nie prowadzą biznesu w regionie Europy środkowo-wschodniej.

Według przedstawiciela ASPIRE, ciekawym i wyrazistym przykładem nowych trendów na dojrzałym rynku są hongkońskie linie lotnicze Cathay Pacific, od lat plasujące się w pierwszej trójce najlepszych przewoźników na świecie.

- Firma ta w ciągu zaledwie kilku miesięcy stworzyła globalne centrum kontaktu w Krakowie, w którym już teraz pracuje kilkadziesiąt osób. Ponieważ linie jeszcze w ogóle nie mają wschodnio-europejskich miast na liście swoich destynacji, to właśnie siła marki Krakowa, jako centrum biznesowego, była jednym z głównych czynników decyzyjnych - ocenił Cioch.

W środę w Krakowie rozpoczęła się 6. edycja corocznej konferencji biznesowej ASPIRE z udziałem blisko 3 tys. osób. Stowarzyszenie zrzesza ponad 150 najważniejszych firm sektora IT/SSC/BPO obecnych w Krakowie - w większości globalne marki.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »